Lagom till att jag fick sätta tänderna i det extremt efterlängtade Ryhthm Tengoku Gold så passade min DS på att tacka för sig. Eller ja, förhoppningsvis finns det hopp för min lilla plastvän. Min gamla polare och vapendragare i Radio Speltorsk – Fredrik, kan möjligtvis rädda den. Han har sjuka skillz när det gäller tekniska mackapärer. Så i morrn reser DS:en i ett paket raka vägen till Götet med förhoppningar om att återupplivas. Önska mig lycka till.
En sorglig dag. Jag lider med dig.
Har du haft den i mindre än tre år håller dock fortfarande garantin, så länge du inte har orsakat skadan själv, eller varit inne och pillat i den tidigare.
Gäller alla elektronikvaror inköpta i Sverige, men butikerna kan vara lite knepiga när det gäller sådant, och hänvisa till deras egna garanti som sträcker sig ett eller två år.
Johan: Tack!
Tommy: Se där. Det visste jag inte. Dessvärre köpte jag den begagnad och har dessutom skruvat i den med förhoppning om att laga den så garantin är nog körd ändå. Sätter min tilltro till Fredrik nu…
Vi håller tummarna, en ds klarar man ju sig inte utan!
Men nu kanske du får en anledning att investera i en ny tjusig färg? ^___^
Jag vet inte om jag bara är seg och inte har sett det förren nu, men jösses amalia vilken toksnygg header du har tjongat till med! o/
Ska du reklamera inom 3 års tiden så måste det vara ett ursprungligt frabriksfe. Plus att du måste bevisa att ”defekten”fanns där innan du fick den. Blir inte så lätt.
http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=125
R.I.P
Min gamla grå NDS mötte en våldsam död och vägrade efter reparation av den kristallblödande skärmen att starta. Antagligen hade den dött av chock.
Mina djupaste sympatier hursomhelst!