Karoshi 2.0 släppt!

Yay!

Uppföljaren på det absolut roligaste indiespelet 2008 har dykt upp för hemtankning. Det är fortfarande den geniala idén – att begå självmord, för att ta sig vidare som är grundtanken med det hela och Karoshi 2.0 har dessutom tuffat till sig en aning om man jämför med originalet. Pusselmomenten är både klurigare och smartare än sist. De är framförallt helt jävla vrickade emellanåt. Bara postiva detaljer med andra ord.

Vad som är nytt i tvåan är en inbakad Level Editor, en medföljande speedrun på originalspelet, avsaknad av de störiga blodstänken vid sidorna samt valbar musik. Jag har inte kommit så långt men jag siktar på att ta mig igenom spelet ikväll. Förhoppningsvis bjuder uppföljaren också den på en totalt urflippad slutboss. 😀

Tanka hem här

Läs mer om spelet här

EDIT: Sådär. Då var det avklarat. Uppföljaren visade sig vara ännu bättre och sjukare än ettan. En del sanslösa lösningar på klurigheterna minst sagt. Det är kanske inte det bästa spelet jag spelat i år men definitivt det roligaste. Dessutom är den avslutande delen helt galen. Om du tyckte att originalet avslutades på ett udda sätt vänta tills du ser tvåans upplösning. 😀

2 reaktioner på ”Karoshi 2.0 släppt!

  1. ……… sjukt som fan………………
    …………………………………….

    ………..
    …..
    …………….
    …………….
    ……..
    …..

    …DET ÄGER!!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.