Phantom Hourglass – intryck

 zeldads.jpg

Positivt:
+ Öppningssekvensen – Löjligt läcker artwork samt sjukt mysig musik är aldrig fel
+ Styrningen – Fungerar långt över förväntan
+ Grafiken – Kanske det snyggaste som skådats på DS
+ Pusslen – Pekpenna + Zelda = grymma pussel
+ Den tredje bossen – Kanske den smartaste bossfajten någonsin i Zelda-serien
+ Boomerangen – Att ”rita” hur föremålet ska kastas funkar kanon
+ ”Solpusslet” innan tredje templet – Genialt!

Negativt:
– Phantom Hourglass-templet – Stressigt och störigt (smaksak)
– Styrningen –  Styrkors är bättre
– Grafiken – Lite grötig här och var
– Storyn – Lika tam som vanligt och här om möjligt ännu mer banal

Slutkläm:
4-5 timmar in så känns det här som det bästa bärbara Zelda-spelet någonsin och det enda som kommer i närheten i två dimensioner är A Link to the Past. Frågan är bara om det håller hela vägen. Jag anar en tendens till att upplägget med pekpennan kan komma att bli upprepande längre fram i spelet. Men just nu har jag väldigt svårt att slita mig.

2 reaktioner på ”Phantom Hourglass – intryck

  1. Intressant, keep em coming! Vad är det som blir grötigt med grafiken? Någa exempel?

    Kan inte vänta på att få mitt exemplar, kommer om några dagar 🙂

  2. ”Vad är det som blir grötigt med grafiken? Någa exempel?”

    Nja, den är som sagt väldigt snygg men det är speciellt vid mellansekvenserna och när kameran ligger väldigt nära kraktärerna som det emellanåt ter sig grötigt. Texturerna är ju knappast av 360 eller PS3-klass så bakgrunden blir ibland väldigt blockig. Det är definitivt inget som stör nämnvärt och det är väl en skitsak egentligen men ville ändå poängtera det.

    Det här är ett exempel på hur jag menar: http://www.zelda-fans.com/wp-content/images/_New%20Phantom%20Hourglass%20Trailer.JPG

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.