Science fiction-undret på åttiotalet

bladerunner-pris-roy-batty

Torsdag betyder nytt avsnitt av Farfarsparadoxen!

I det tjugofjärde avsnittet ställer vi oss frågan om vad som gör åttiotalets science fiction-filmer så bra och varför vi uppskattar deras estetik, vi ställer Peter Wellers Robocop mot Joel Kinnamans dito och snackar onda företag som Tyrell Corporation och Weyland-Yutani. Det diskuteras dessutom åldersmärkning, ultravåldsamma ”director’s cut”-utgåvor och specialeffekternas utveckling. Vi tar också tempen på nittiotalets sci-fi-filmer och jämför med åttiotalets. Är det verkligen så stor skillnad?

Källor: Hemsida, nedladdningslänk, Itunes, Twitter och Facebook.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.